Tuesday 15 July 2014

1st April punya cerita

Pendakwaraya: barapa umur kau?
nenek: umur sia 94 tahun.
pendakwaraya: buli ko bagi tau apa yang berlaku pada 1st april?
nenek: waktu sodopon saya mingat ingat di kaki lima rumah saya, tidak lama datang seorang tanak wagu duduk di sebelah saya.
pendakwaraya: ko kanal dia ka?
... nenek: inda, tapi di osuau..
pendakwaraya: apa yang berlaku salapas dia duduk?
nenek: dia ramas paha saya?.
pendakwaraya: ko nda kasi sitop dia?
nenek: inda...
pendakwaraya: kanapa kunun?
nenek: saya suk bah. Sejak Angry Bird saya meninggal 30 tahun yang lepas tiada yang buat macam tu sama saya.
pendakwaraya: so.. lapas itu apa yang berlaku?
nenek: dia mula ramas di seluruh badan saya.
pendakwaraya: ko nda kasi sitop?
nenek: inda... sia biar saja...
pendakwaraya: kanapa ko kasi biar saja?
nenek: terasa jiwa sia muda kembali dan rasa seronok. Lagipun lama dah sia inda rasa masam itu..
pendakwaraya: seterusnya apa ko buat?
nenek: pada masa itu, sia tengah “high n kepedasan” sebab itu lah sia baring n bagi tau sama dia.. ambillah sia tanak wagu, sapat ambil la sia....
pendakwaraya: dia ambil ko ka?
nenek: buduh, sial,... tidak! Dia hanya sakap, 'April Fool!' sebab itu la sia kasi tabur sikit tu kapur tingaton sana mata dia...LANGKUM!!!ekikikiiki..

No comments:

Post a Comment